Lämpimiä liidejä some-mainonnalla

Lämpimiä liidejä some-mainonnalla

Some-mainonta on yksi tehokkaimmista keinoista kasvattaa yrityksen näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita. Kaikkein arvokkaimpia ovat kuitenkin lämpimät liidit – ne ihmiset, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan. He ovat käyneet verkkosivuillasi, seuranneet somekanaviasi tai reagoineet sisältöösi. He tuntevat sinut jo, ja siksi heistä on huomattavasti helpompi tehdä asiakkaita verrattuna täysin kylmiin kontakteihin.

Jotta lämpimät liidit saadaan talteen, on tärkeää käyttää kohdennettua mainontaa. Uudelleenmarkkinointi tavoittaa ne henkilöt, jotka ovat jo olleet vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa, ja lookalike-yleisöt puolestaan tuovat esiin uusia ihmisiä, joilla on samankaltaisia piirteitä kuin parhailla asiakkaillasi. Näin mainoseurot kohdistuvat oikeisiin ihmisiin, jotka todennäköisemmin muuttuvat asiakkaiksi.

Hyvä tapa muuttaa kiinnostuneet ihmiset liideiksi on tarjota houkuttelevaa sisältöä – esimerkiksi oppaita, webinaareja tai asiakastarinoita. Kun käyttäjä saa jotakin arvoa, hän on valmis jättämään yhteystietonsa. Tässä kohtaa on tärkeää, että mainos ja laskeutumissivu tukevat toisiaan, ja että koko prosessi on sujuva ja luotettava.

Kun lämpimät liidit on kerätty, työ ei lopu siihen. Luottamuksen rakentaminen ja jatkuva sitouttaminen auttavat varmistamaan, että kiinnostus pysyy yllä ja johtaa lopulta kauppaan. Esimerkiksi automatisoidut sähköpostit, personoidut tarjoukset tai somekanavissa jaettavat asiakastarinat voivat olla ratkaisevassa roolissa.

Jos haluat saada yrityksellesi enemmän lämpimiä liidejä ja viedä somemainontasi seuraavalle tasolle, ota rohkeasti yhteyttä asiantuntijoihimme.

 

Ota yhteyttä Ota yhteyttä – S&R Marketing Oy

Takaisin blogiin